Tuesday, December 20, 2011

Sebelum Menutup Mata

Assalamualaikum semua!



hye! hye! hye! what's up semua!! ape khabar korang?? ade sihat ta?? lau tak sihat makan ubat k..almaklumlah.. sekolahkan nak dekat start.. zati kan dah habis sekolah.. agagagagga.. hee~ macam aku sorang jek dah habis sekolah.. padehal kat luar tu ramai lagi yang dah habis sekolah.. huhui! >_<


okey! sudah dari terus merepek! kite teruskan topik kite pada hari ini yang bertajuk SEBELUM MENUTUP MATA.. wah!! apekah ini?? actually nie tajuk lagu sebenarnye.. lagu sebuah band dari seberang, TAXI BAND.. lagu dia amat-amat and tersangat-sangat lah BEST!!! rugi tau lau sape-sape tak dengar.. and daripada lagu nie jugaklah.. bile zati hayati baik-baik keindahan lagunya dan juga ayat-ayat dia yang telah membuat hati zati tersentuh..




lagu ini juga telah menyedarkan zati terfikir beberapa perkara.. kita nie hanyalah manusia biasa.. yang tidak boleh meramal ape yang akan terjadi ke atas kita.. dan kita juga tidak boleh meramal bilakah kita bakal menutup mata buat selama-lamanya.. so.. zati tidak tahu bila zati bakal menutup mata.. sama ade esok, lusa, minggu depan atau pun 10 tahun akan datang.. zati tak tahu.. so sebelum zati menutup mata.. zati nak balas jasa-jasa parents zati yang banyak berkorban.. yang always menunaikan ape yang zati mahukan.. zati juga nak capai cita-cita zati yang banyak nie.. zati nak jadi cikgu, nak jadi doktor or nak jadi lawyer.. hah!! banyak ta?? jangan terkejut.. hee~ and the most yang mungkin takkan tercapai but ia juga merupakan salah satu impian zati.. iaitu ingin menjadi PERDANA MENTERI WANITA PERTAMA MALAYSIA.. hah!! janganlah ketawa! ini juz cita-cita saje.. so tak kisahla kan.. and sape kate perempua tak leyh jadi.. my idol, TUN DR MAHATHIR ade akap.. "TAK MUNGKIN SATU HARI NANTI WANITA BOLAH MENJADI PEMIMPIN NEGARA KITA".. hah!! tengok!! wah!! dia tetap idola zati sampai bila-bila selain my mom and my dad also NABI MUHAMMAD SAW.. Tun Dr Mahathir juga antara idola yang zati contohi.. and zati teringin nak jumpe dia satu hari nanti.. hehe.. okey la semua.. dah panjang lebar nie.. jom kite hayati lirik lagu SEBELUM MENUTUP MATA.. CHECK IT OUT!








Sampai Menutup Mata

jauh sudah kaki melangkah
tersesat aku hilang tanpa arah
ku yang selalu terjatuh dan terjatuh
dalam dosa dan semua keangkuhanku
kini ku sadar dan semua keangkuhanku
sebelum aku menutup waktuku

reff:
Tuhan ku mohon ampuni aku
izinkan ku bertaubat
tunjukkan aku jalan lurusMu
‘tuk menggapai surgaMu

ku sadar ku hanya manusia
oh hambaMu yang berlumur dosa
ku yang selalu terjatuh dan terjatuh
dalam dosa dan semua keangkuhanku
dan jawab pintaku, aku bersujud padaMu
memohon ridho serta ampunanMu

repeat reff

(Tuhan ku mohon ampuni aku
izinkan ku bertaubat)

repeat reff

‘tuk menggapai surgaMu
‘tuk menggapai surgaMu


wassalam..

No comments:

Post a Comment