Monday, November 19, 2012

10 Ciri-ciri Lelaki Idaman Wanita

 
 

hye hye hye semua!! zaty back now!! so.. untuk hari nie.. zaty nak share ngan anda semua dengan something yang amat menarik.. especially sangat menarik tok wanita-wanita yang sedang mencari pasangan hidup yang sesuai.. korang mestilah nak yang baik kan?? yang bertaqwa?? yang beriman?? dan sebagainya.. siapa nak suami yang punya sikap negatif kan?? but kite juga mesti ingat.. tak semua manusia dalam dunia nie perfect.. setiap orang mesti ada kekurangannya.. so jangan nak ingat diri korang perfect ya!! even korang kaya, cantik, lawa, handsome, HOT, pandai and sebagainya.. pasti korang ade kelemahannya sendiri..  so.. kite pown kena belajar cara menerima kelemahan seseorang..

orite! berbalik pada tajuk entry zaty pada hari ini.. iaitu 10 CIRI-CIRI LELAKI IDAMAN WANITA.. hah?? menarikkan tajuk dia.. so pada hari nie zaty nak share ngan korang semua tentang artikel yang zaty baca.. yea lah.. umur zaty dah pown nak masuk 19 TAHUN pada tahun 2013.. so kenalah pikir pasal benda2 nie kan.. and start dari sekarang gak zaty dah mula berdoa agar dijodohkan dengan lelaki yang boleh MEMBIMBING, MENYAYANGI & MELINDUNGI zaty.. so.. mesti korang nak tahukan apakah ciri-cirinya kan.. actually.. artikel nie bukan sesuai khas untuk wanita sahaja.. lelaki jugak kena amik port jugak.. coz korang kena tahu apa yang wanita idamkan.. so korang boleh perbaiki diri korang untuk menjadi salah seorang JEJAKA IDAMAN WANITA.. so.. let's check it out!

10 CIRI-CIRI LELAKI IDAMAN WANITA

  1. Lelaki Tulen
lelaki tulen bermaksud kita sebagai wanita perlulah mengetahui bahawa bakal pasangan hidup kita adalah LELAKI SEBENAR.. maksudnya dia mempunyai hanya sifat lelaki dan tidak termasuk sifat perempuan.. bukankah kita ada dengar banyak kes-kes di dada-dada akhbar yang menyatakan kes suami melakukan hubungan GAY.. so itulah yang dimaksudkan kita kena memastikan yang lelaki itu betul-betul tulen..
   
    2. Lelaki yang Berharga

lelaki yang berharga bermaksud.. kalau boleh kite sepatutnya mengelak dari memiliki pasangan yang ada sifat CEMBURU BUTA.. ini sangat bahaya.. menurut kajian.. kebanyakan lelaki yang mempunyai sifat cemburu buta ini mereka juga memiliki sifat PANAS BARAN.. so ini bahaya bukan?? coz sifat cemburu buta nie boleh menyebabkan amarah kita naik secara tiba-tiba adn tanpa usul periksa kita akan membuat sesuatu yang bahaya tanpa kita sedar..

   3. Lelaki yang Teguh Jiwa

lelaki yang teguh jiwa yalah lelaki yang sukar untuk mengalirkan air mata.. maksudnya.. takkan lah hal remeh temeh pown nak nangis.. tu maksudnya xkuat langsung.. lau perkara tu pown dia tak dapat nak bendung inikan dalam melindungi kita.. but segalanya boleh di ubah.. jika kita pandai mengubahnya.. 

4. Lelaki yang Sederhana

bermaksud seorang lelaki yang sentiasa merendah diri.. dan tidak sombong.. dia jugak tidak berlagak and menunjuk-nunjuk.. juz be a simple person..

5. Lelaki yang Cantik

setiap wanita hanya menganggap masuk lelaki yang cantik ialah lelaki yang handsome, bergaya and macho.. tapi sebenarnya, lelaki yang cantik ialah lelaki yang mempunyai kebersihan hati and sentiasa bertaqwa kepada allah.. 

6. Lelaki yang Berpendirian Teguh

lelaki berpendirian teguh ialah lelaki yang sentiasa pegang dengan prinsip hidup and sentiasa berpegang pada kata-katanya.. dia jugak sentiasa akan menunaikan janji-janjinya..

7. Lelaki yang Kemas dan Bersih

bermaksud bukan lelaki yang suka bergaya and buat pelbagai fesyen rambut yang pelik-pelik.. maksudnya di sini.. cukuplah sekadar dia bersih, berpakaian kemas and tidak selekeh.. dan sedap mata memandang.. yang paling penting.. pandai menjaga AURAT..

8. Lelaki yang Cerdik

bermaksud seorang lelaki yang tahu apa tanggungjawabnya.. and tahu apa keperluan wanita.. bukannya kita perlu cari lelaki yang pandai, ade ijazah and doktor sume tu.. cukuplah sekadar dia tahu menjaga kita, tahu tanggungjawabnya, tahu cara mendidik kita and tahu ISLAM..

9. Lelaki yang Mengasihi

hah!! semua wanita mestilah nak yang nie kan?? of coz la kan.. kita mestilah mahu seorang lelaki yang mengasihi kita.. terima baik buruk and kekurangan kita.. but kite pown kenalah menerima baik buruknya jugak kan

10. Lelaki yang Ceria

siapa tak nak lelaki yang ceria an? of coz nak.. menambahkan lagi keceriaan hidup kita..

hah!! so?? dapat pengajaran ta?? sama-samalah kita ambil ttahu dan pelajarinya k.. hope you enjoy it.. byee~ wassalam...

3 comments: