Friday, September 24, 2010

Sahabat

salam..
hell0w mell0w..
k0rang-k0rang..
k0rang tau ta..
ape???
tak tau???
tape tape tape tape..
biar zaty bagi tau k0rang semua apa yang zaty nak bagy tau..
wakaakkakakaka..
l0yar buruk lak zaty nie an..
huhuhuhuhu..
saje je..
nak ceria an lagi suasana..
ngee~ :P


okey2..
dah dah dah..
jangan banyak bermukadimah lagi..
nie dah lari tajuk entry nie..
huhuhuhuhu..
0key..
actually..
hari nie zaty nak cakap satu benda je..
about sahabat..
kenapa sesetengah tak percaya tentang sahabat??
kenapa mereka anggap mereka hidup keseorangan..
okey.. zaty faham k0k if ade yang rase hidup dia 0rang k0s0ng c0z kematian insan yang mereka sayang..
but pada pendapat zaty.. dia 0rang tak patut rasa macam tu..
betul ta??
dia 0rang patutnya cuba cari kebahagiaan dan keseronokan dalam aspek yang lain..
c0ntohnya adalah SAHABAT..


selepas family zaty and insan teristimewa..
sahabat juga merupakan 0rang yang paling penting dalam hidup zaty..
tidak kira la mereka lebih tua dari zaty, sebaya atau pun lebih muda dari zaty..
bagy zaty.. selepas family and insan teristimewa (paham2 la kan.. ;p)
sahabat merupakan benda penting lam hidup zaty..
tanpa mereka.. tiada sinar kebahagiaan dalam hidup zaty..
sahabat..
merupakan teman suka duka kita selepas family kita..
sahabat merupakan orang yang dekat dengan kita selepas family kita..


tak semua sahabat yang sanggup berk0ngsi suka duka bersama kita..
k0rang mesti pandai memilih la an..
but.. sahabat-sahabat zaty adalah segala-galanya..
mereka semua penyeri suka duka zaty.. mmuuuaahhhxx!


kredit to my friends..
pynaz
nisha
syuhadah
wan qin
tieqa
ummu
chieqa
ezzati
fara
tikah bulek
iema
said
luqman
mierul anuar
acid
hefiey
aiman
fuad


my sisters and brothers
sys sha
sys zana
kak adzrien
sys ein a.k.a sys munge
sys lia
sys ryn
sys niza
sys fara a.k.a sys pinky nubhan
sys leo fazuka
kak aya
kak zatul
kak jannah
abg azmi
abg ayin a.k.a mohd nashrin
abg zack
abg apiez
abg hafiz
my twins a.k.a Valkrie V'eil Vasielli (sory twins.. lupe lak nama mu itu.. huhuhuhu)


my juniors
zawin sofea hadini
nur ardilla
aishah hassan
wany
alyn
ieqa
eqa
pieqa


my pen-pals
zyana
yana


and special credit to my only hubby bunny..
AHMAD LUTHFI HAJI MOKHTAR


thankz for everything..
i love all of you damn s0o much!!
mmuuuaaahhhxxx!!

Wednesday, September 22, 2010

Apabila Kami Menjadi Mama.. :p

Assalamualaikummmmm......

hye semua...

zatie kembali semula.. hee~

okey.. zatie nak share s0mething la ngan anda semua..

hari sabtu yang lepas.. semua adik-beradik ibu zatie datang rumah zatie au..

perghh!!! giler penuh beb..

penat zatie melayan kerenah semua budak-budak kecik nie..

especially.. hah!! budak yang kat bawah nie.. susah beb.. naughty sangat-sangat.. but nasib baik dia nie c0mel and cute.. ngee~

bulu mate melentik seyh.. auwww!! cam kak l0ng atie dia gak la.. hee~

nak jaga dia nie bukannya senang..

haizzz~ susah la nak cakap.. apa kate anda semua neng0k sendiri.. hah!! tau la cam ne kami semua menjaganya 0key.. hehee..

selamat melayan~ ^_^

video

hah!! abis da.. di penghujung vide0 ini ialah.. se0rang mak budak yang tersekat kat gel0ngs0r..

wakakaakka.. k0 dah tau k0 tak muat.. yang k0 pegi nak turun kat situ awat??

haizz~ nasib bek lepas.. kalau ta.. eden tak tau nak cakap ap0 ngan hang.. huhuhhuhuhu..

okey.. daa~

salam..

Kenikmatan Syurga.. Tidak Mampu Digambarkan Oleh Manusia..

salam...
hye semua..
apa khabar??
sihat ta??
h0pe pembaca-pembaca yang zatie sayangi nie always sihat k.. ^_^
0key... zatie nie jenis suke membaca au..
and then zatie suke cari inf0-inf0 dalam internet nie..
maklum la.. zaman serba m0den an..
maklumat di ujung jari saje..
cewahh~
so.. sedang asyik mencari-cari pengetahuan baru...
zatie terbaca la satu tajuk info nie..
mengenai syurga..
wah!! zatie memang suka baca bab-bab nie au..
c0z nanti benda-benda cam nie la yang selalu membuatkan zatie selalu ingin dekat ngan ALLAH S.WT...
okey.. tanpa membuang masa lagi.. marilah zatie copy an apa yang zatie per0lehi ini dengan anda semua k.. ^_^


selamat membaca semua.. ^_^
.............................................................

Oleh Ustaz Zahazan Mohamed
2010/05/23


LELAKI yang soleh akan hidup selamanya dalam syurga bersama bidadari dan isteri yang dinikahinya ketika hidup di dunia. Wanita yang tidak pernah berkahwin ketika hayatnya di dunia pula akan disandingkan dengan lelaki ahli syurga dengan segala kepuasan dan keredaan hati. Pertanyaan saya, adakah lelaki boleh hidup bersama wanita yang gagal dijadikan isterinya ketika di dunia biarpun wanita itu sudah menjadi isteri lelaki lain ketika di dunia?

Hamba Allah

SYURGA adalah perkara ghaib yang wajib diimani. Manusia tidak mampu menggambarkan keadaan sebenar syurga. Syurga adalah kemuncak nikmat yang kekal abadi. Sebuah hadis riwayat Bukhari dan Muslim, daripada Rasulullah SAW bersabda: Allah SWT berfirman: “Aku sudah menyediakan buat hamba-hamba-Ku yang soleh sesuatu yang belum pernah terlihat oleh mata (keindahannya), tidak pernah didengar oleh telinga dan tidak pernah terlintas dalam hati seseorang.

Cubalah kamu baca (dalam surah Sajdah ayat 17 yang bermaksud): Maka tidak ada seorang pun yang mengetahui satu persatu persediaan yang telah dirahsiakan untuk mereka (daripada segala jenis nikmat) yang amat indah dipandang dan menggembirakan, sebagai balasan bagi amal-amal soleh yang mereka telah kerjakan (sewaktu di dunia).”

Semua yang kita hajati dan disangka besar di dunia dulu sehingga perkara yang dirasakan mustahil, adalah kecil sebenarnya apabila memperoleh syurga Allah SWT. Segala yang terlintas di fikiran kita, nescaya Allah SWT akan tunaikan.
Dalam surah Ali Imran ayat 14, Allah SWT berfirman yang bermaksud: “Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan dan anak pinak, harta benda yang banyak berpikul-pikul daripada emas dan perak, kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih dan binatang ternak serta kebun tanaman.

Semua itu kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah) pada sisi Allah SWT ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu syurga). Katakanlah (wahai Muhammad), mahukah supaya aku khabar kepada kamu akan yang lebih baik daripada semuanya itu? Iaitu bagi orang yang bertakwa disediakan di sisi Tuhan mereka beberapa syurga, yang mengalir di bawahnya sungai, mereka kekal di dalamnya. Disediakan juga pasangan yang suci bersih, serta beroleh keredaan daripada Allah SWT. Dan (ingatlah), Allah SWT sentiasa melihat akan hamba-hamba-Nya.”
Sebuah hadis daripada al-Mughirah bin Syu’bah daripada Rasulullah SAW bersabda: Nabi Musa bertanya kepada Tuhan: “Bagaimanakah serendah-rendah tingkatan ahli syurga?” Tuhan menjawab: “Iaitu seseorang lelaki yang datang sesudah semua ahli syurga dimasukkan ke dalam syurga, kemudian diperintahkan kepadanya: Masuklah kamu ke dalam syurga.”

Lelaki itu berkata: “Wahai Tuhan, bagaimana hendak masuk, sedangkan manusia semuanya sudah mengambil tempat mereka masing-masing dan sudah memperoleh bahagian mereka?” Allah berfirman: “Puaskah kamu kalau kamu diberi seluas kerajaan seorang raja di dunia?” Lelaki itu menjawab: “Wahai Tuhan, saya puas.”
Tuhan berfirman lagi: “Bagimu seluas itu dan ditambah lagi sepertinya, ditambah lagi sepertinya dan tambah lagi sepertinya, ditambah lagi sepertinya.” Ketika Tuhan berkata yang kelima kalinya, lelaki itu berkata: “Wahai Tuhan, saya puas.” Tuhan berfirman: “Inilah bagimu dan 10 kali daripada itu dan segala yang disenangi nafsu dan matamu.” Lelaki itu berkata: “Wahai Tuhan, saya puas.”

Sebuah hadis riwayat Muslim daripada Abu Hurairah, Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya serendah-rendah salah seorang daripada kamu dalam syurga iaitu dikatakan kepadanya: Sebutkanlah keinginanmu? Lalu ia menyebutkan keinginanmu. Maka ia menyebutkan keinginannya dan menghitung-hitung keinginannya.” Kemudian ditanya kepadanya: “Apakah kamu sudah menyebutkan semua keinginanmu?” Dia menjawab: “Ya, sudah.” Kemudian dikatakan kepadanya: “Sesungguhnya bagimu apa yang kamu inginkan dan ditambah lagi sepadan dengannya.”

Allah SWT juga mencabut perasaan hasad dengki yang sering menjadi punca permusuhan di kalangan manusia dan jin sebagai mana firman-Nya dalam surah al-Araf ayat 43 yang bermaksud: “Dan Kami cabutkan segala perasaan dendam dan hasad dengki dari hati mereka, (di dalam syurga) yang mengalir beberapa sungai.”

Begitu juga firman-Nya dalam surah al-Hijr ayat 46 dan 47: “(Mereka disambut oleh malaikat dengan berkata) : Silakan masuk ke dalam (syurga) dengan selamat sejahtera serta beroleh aman. Dan Kami cabut akan apa yang ada di hati mereka daripada perasaan hasad dengki sehingga jadilah mereka bersaudara (dalam suasana kasih mesra), serta mereka duduk berhadapan di atas pelamin masing-masing.” Wallahualam.

....................

okey semua..

inilah sedikit info yang dapat zatie berkongsi ngan anda semua..

renung-renungkan.. dan selamat beramal..

hehee..

salam..

Siti Khadijah

Assalamualaikum zaty ucapkan kepada semua..
0key.. zaty rase dah lame zaty tak st0ry2 pasal kisah2 wanita2 dulu an..
ade gak yang nanye zaty.. asal lame tak cite.. nak gak dengar cite len.. huhuhuhuhu..
0key2.. ary nie zaty cite an kat k0rang semua satu kisah k..
0key.. kalau dulu.. k0rang dah dengar cite sal zinnirah.. balqia, maryam.. dan len2...
tade un k0rang dengar sal SITI KHADIJAH an..
isteri kepada RASULLULLAH S.A.W..
se0rang isteri yang taat dan s0lehah..
siti khadijah nie gak wajarlah di jadikan sebagai panduan kepada wanita yang akan dan sedang bergelar isteri..
0key.,. sebelum memulakan cerita.. zaty dapat inf0 ini dari:- http://aferiza.wordpress.com/2007/06/22/siti-khadijah-isteri-rasulullah/
okey semua.. selamat membaca.. ^_^
............................................
DAN setengah daripada tanda-tanda kebesaran-Nya bahawa Dia ciptakan untuk kamu daripada dirimu sendiri akan isteri-isteri, agar tenteramlah kamu kepadanya. Dan Dia jadikan di antara kamu cinta dan kasih sayang.Sesungguhnya pada yang demikian adalah tanda-tanda bagi kaum yang berfikir. (ar-Rum: 21)

SITI Khadijah merupakan seorang wanita yang berasal daripada suku kaum Asadiyah, iaitu satu keturunan Quraisy yang amat dihormati dan disegani.
Beliau dilahirkan pada tahun 68 sebelum hijrah iaitu 15 tahun sebelum tahun gajah, tahun kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. Beliau diasuh dan dibesarkan oleh ibu bapanya dengan penuh kasih sayang serta diberikan tarbiah yang sempurna.

Pendidikan dan tunjuk ajar oleh ibu bapanya diterima dengan patuh dan taat, sehingga beliau tampil sebagai seorang wanita budiman dan berakhlak luhur serta tidak pernah bangga atau sombong dengan taraf kebangsawanannya. Kaumnya memanggil beliau dengan gelaran Al-Tahirah yang bermaksud perempuan suci.

Sebelum berkahwin dengan Rasulullah, beliau pernah berkahwin dua kali, tetapi kedua-dua suaminya telah meninggal dunia. Ketika berkahwin dengan baginda, umur beliau ialah 40 tahun, manakala umur baginda 25 tahun.

Walaupun berbeza usia 15 tahun, tetapi rumah tangga mereka penuh dengan kedamaian dan ketenteraman, aman bahagia dan tidak pernah berselisih faham terhadap sesuatu masalah.

Beliau juga merupakan Ummul Mukmin pertama yang mempunyai keistimewaan-keistimewaan yang tersendiri, berbeza dengan isteri-isteri baginda yang lain. Beliau bukan sahaja wanita yang jelitawan tetapi mempunyai harta kekayaan dan tergolong di antara orang-orang yang ternama di Mekah.

Beliau sangat pandai mentadbir perniagaannya sehingga berjaya sampai ke Yaman dan Syam. Beliau pernah menyerahkan urusan perniagaannya kepada baginda kerana percaya dengan kejujuran baginda. Sehinggalah sampai suatu ketika beliau jatuh cinta dengan kebaikan dan kelembutan Rasulullah, lalu menyatakan hasrat untuk mengahwini baginda.

Beliau hidup bersama Rasulullah selama 24 tahun. Sepanjang menjadi isteri baginda, beliau menjadi suri rumah tangga dan kekal menjadi satu-satunya isteri baginda sehinggalah beliau meninggal dunia. Beliau telah melahirkan enam orang anak sedangkan isteri-isteri baginda yang kemudian tidak seorangpun yang melahirkan anak sepertinya.

Beliau juga menanggung berbagai-bagai penderitaan bersama-sama Rasulullah dalam usaha berdakwah dan menyeru kepada Islam. Ketika dua orang anak lelakinya iaitu Kasim dan Abdullah meninggal dunia, beliau bersama dengan baginda berdukacita menangisi pemergian anak-anaknya itu.

Sudah menjadi kebiasaan Rasulullah untuk pergi ke Gua Hira kerana ingin bertafakur dan bermunajat kepada Allah seorang diri. Setiap kali baginda ke sana, baginda akan membawa sedikit bekalan yang disediakan oleh isterinya, Siti Khadijah. Apabila makanan sudah habis, baginda turun semula ke Mekah dan tawaf di Kaabah sebanyak tujuh pusingan, kemudian barulah kembali menemui isteri tercinta. Demikianlah yang dilakukan oleh Rasulullah, berulang alik dalam tempoh masa lebih kurang lima tahun di Gua Hira.

Sungguhpun demikian, Siti Khadijah tidak pernah berasa kecil hati terhadap Rasulullah. Malah, beliau berusaha agar baginda lebih memperoleh ketenangan dalam bermunajat kepada Allah. Oleh yang demikian, apabila Rasulullah pulang ke rumah, beliau tidak pernah bersungut apatah lagi bermasam muka. Beliau melayan suaminya dengan baik, penuh hormat dan kasih sayang.

Begitulah tanggungjawab sebagai seorang isteri yang taat dan setia kepada suami sehinggalah beliau meninggal dunia dalam usia 64 tahun dan enam bulan. Semenjak pemergian Siti Khadijah, Rasulullah sangat sedih dan murung kerana begitu terasa kehilangan seorang kawan, teman, isteri, pembantu dan pembela ketika baginda menjalankan seruan Allah.

- Petikan daripada buku Untaian 366 Kisah Daripada al-Quran, Edusystem Sdn. Bhd. Tel: 03-6137 9220 atau e-mel: edusb@streamyx. com.

PENGAJARAN

* Sebagai isteri yang solehah, si isteri hendaklah sentiasa menghormati, setia, taat dan patuh kepada suami kerana syurga seorang isteri terletak di bawah tapak kaki suami.

PERBENDAHARAAN KATA

tarbiah: pendidikan atau pengasuhan.

bermunajat: mendekati atau mendampingi Allah dengan cara berdoa, berzikir dan lain-lain.

tawaf: mengelilingi Kaabah.

INFORMASI

* Nama penuh Siti Khadijah iaitu Siti Khadijah binti Khuwalid bin Asad bin Abdul Uzza bin Qushai, yang tergolong daripada golongan bangsawan dan ternama di Mekah
.
................................
okey semua.. sampai sini jek..
h0pe k0rang terhibur..
daa~
salam..

~Hari Rabu~

Selamat Pagi..
Terima kasih pampers.. e'eh.. ape la yang zatie melepek nie..
ish2..
agy satu.. sekarang dah petang.. camne la b0leh jadi pagi nie..
ish2.. dah sah budak zatie nie tak bet0i..
hhahaaa... ngumpat diri sendiri la beb.. ngee~ ;p
neng0k.. cakap punya banyak.. lupe nak beri salam la..
Assalamualaikun warahmatullahhiwabar0katu....
tak jawab d0sa..
jawab ngan full au..
pahala un dapat la full.. wee~


okey.. kite kembali pada tajuk t0pik kite ary ini y0..
0key.. ari ini ari rabu.. ari rabu zaty mula sek0lah.. huhuhuhuhu..
0rang len mula hari ISNIN.. but cik zaty mule ary rabu.. sungguh dasyat t0l minah nie an.. hahhaahaha..
actually.. zaty tak sihat beberape ary nie..
almaklumla.. 0rang banyak sakit.. emmang cam nie..
tady un ukannya sihat sangat p0wn..
muke pucat je..
sampai an kawan zaty kate..
" aku neng0k la kan.. muke k0 nie da tade seri la "..
adusihh.. ke manakah perginya zaty yang happy g0 lucky like kanak2 ribena itu..
kemanakah dia pergi???
actually zaty un terase kelainan lam diri zaty..
tak tau la nape yunk 0ii..
but sejak kebelakangan ini.. cewaahh..
rase tak bersemnagat and lemah je..
ish3.. kalau dulu.. sape tak kenal zaty an.. 0rang paling bersemangat.. huhuhuhu..
especially lam bab2 buat kerja2 amal nie.. memang zaty n0mb0r 1.. huhuhuhu..
entah la.. zaty berd0a saje kepada tuhan.. moga2.. zaty bek2 je an..
huhuhuhuhuhu..
0key la.. sampai sini aje..
nanti zaty st0ry m0ry agy ngan k0rang ekh..
k la beb.. zaty ch0w dulu..
daa~ salam.. ^_^

Monday, September 20, 2010

semerah cinta stiletto

Salam.. hell0w mell0w..
actually.. tady zaty neng0k satu cerita au..
hee~
semerah cinta stiletto..
auww.. dah lame tak pakai kasut stilletto nie..
almaklumla.. bile zatie pakai kasut nie..
0rang kate zatie galah.. ad0yai.. kurang asam t0l la.. huhuhuhu..
0key.. kat bawah nie zaty tulis sin0psis dia...
selamat membaca..
SINOPSIS FILEM SEMERAH CINTA STILLETO

Semerah Cinta Stilleto mengisahkan kehidupan bahagia Siti Laila atau Stila (Lisa Surihani). Stila dilahirkan dan dibesarkan dalam kemewahan dan segala yang dihajati akan ditunaikan oleh kedua-dua ibu bapanya. Dia juga seorang remaja perempuan yang cantik, masih menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi terkemuka di ibu kota.

Leto (Farid Kamil) pula seorang pemuda yang hidup dalam keadaan serba sederhana. Bekerja sebagai penjual ikan di pasar borong dan tinggal di flat murah berhadapan kawasan banglo mewah keluarga Stila.

Pertemuan Stila dan Leto bermula apabila ibu Stila iaitu Datin Fairuz ke pasar membeli ikan untuk dimasak bagi menyambut kedatangan teman lelaki Stila iaitu Raymond ke rumah. Kejadian tidak disangka berlaku. Pergaduhan besar tercetus antara penjual ikan di pasar sehingga memaksa Datin Fairuz membatalkan niat untuk membeli ikan.

Di situlah, Leto terpandang dan tertawan dengan keayuan Stila. Dalam kejadian itu juga, Leto dibuang kerja. Pada malam pertemuan Stila dan Raymond, Stila telah cuba digoda dan dinodai Raymond. Stila lari dan berjalan seorang diri sehingga bertemu Leto dan kawannya Yani (Cat Farish).

Yani sebelum ini setiap hari mengganggu Stila untuk membalas dendam, tetapi mangsanya adalah Leto. Stila menendang punggung Leto sehingga berdarah dengan menggunakan stilletonya. Yani yang terkenal dengan sikap nakalnya telah membawa Leto mencuri kasut untuk dijual.

Kebetulan semula, rumah yang dicuri itu adalah rumah banglo keluarga Stila. Kehilangan stiletto telah mengundang rasa sedih Datin Fairuz dan membuatkan Stila berasa bersalah dan berusaha untuk mendapatkan sepasang lagi stiletto.

Pertemuan semula dengan Leto telah membantu Stila untuk mendapatkan semula kasutnya. Dalam tempoh pencarian stilletto itu, Stila terserempak ibunya bermesra bersama dengan lelaki lain tanpa rasa malu. Melihat sikap acuh tak acuh bapanya, Datuk Azahar akan tinggah laku isterinya, Stila mengikut Leto pulang.

Stila tidak tinggal di rumah kerana berasa kecewa dan sedih. Di rumah Leto, Stila telah bertemu dengan erti kesempurnaan hidup. Namun, hubungan Stila dan Leto mendapat tentangan dari keluarga Stila dan keraguan kedua ibu bapa Leto.

Dapatkah Stila mendapatkan stilettonya semula? Apakah reaksi Stila terhadap segala tindakan keluarganya? Dan bagaimanakah kesudahan perhubungan antara Stila dan Leto? Segalanya terjawab dalam filem “Semerah Cinta Stiletto” terbitan ke-37 MIG production arahan Ahmad Idham.


align="center">
okey..
sampai sini je..
daa~
salam..

Tiada Yang Kedua

salam...
hell0w mell0w..
actually..
kali nie zaty nak share satu n0vel la ngan anda semua..
zaty rase n0vel nie dah lame k0t..
s0 mesti ramai dah bace an..
s0.. kepada peminat-peminat n0vel sekalian..
kalau bel0m membaca ini novel..
jangan lepaskan peluang anda au..
rugi beb.. if k0rang tak baca n0vel nie..
best giler..
berape banyak ntah air mata zaty jatuh au..
huhuhuhuhu..
ini zaty bagi sikit sinopsis dia..
nak tau banyak agy..
jangan lupa la bace ini n0vel w00.. ^_^



Sinopsis

NUR Shahirah Batrisya berasa bahagia menantikan saat diijabkabulkan dengan jejaka pilihan keluarga. Namun, keindahan malam pengantin yang diimpikan tidak seperti yang diharapkan. Lelaki yang baru sahaja menikahinya membongkar rahsia yang sangat pahit untuk ditelan.
Di birai katil mempelai yang dihias indah, Imran dengan angkuh mengakui hatinya sudah dimiliki. Malam pertama itu juga menjadi saksi Imran melafazkan perjanjian yang tidak diduga. Dua tahun lagi perkahwinan itu mesti dinoktahkan. Shira akur menerima keputusan suaminya. Hanya pilu yang menemaninya membilang hari-hari yang bakal menjanjikan status janda muda buatnya. Sesungguhnya dia kecewa! Semakin hampir dengan hari yang dijanjikan, Shira berperang hebat dengan perasaan keliru yang merantai jiwanya.
Tanpa pengetahuan sesiapa, dia akhirnya melarikan diri kerana lebih rela pergi daripada mendengar lafaz perpisahan yang bakal meniti di bibir Imran. Naluri seorang suami mendesak Imran untuk terus mencari Shira dengan perasaan kesal yang menggila. Namun, pencariannya hampa. Ke manakah Shira membawa diri?
0key..
sampai sini jek..
h0pe k0rang dapat baca n0vel ini..
hee~
k.. salam.. ^_^

Pilihan Keluarga???


salam..
hell0w semua..
apa khabar??
sihat ta??
wah!!! dah lame giler zatie tak update bl0g ekh..
ish2.. kesian kau bl0g..
terpinggir..
hee~
actually busy sikit meyh..
dah la tak berape sihat..
ngee~
wah!! mesti semua tertanya-tanya an..
apa m0tif tajuk entry zaty kali nie ekh..
hee~
actually.. zaty tak terpikir un nak wat entry nie..
but tady.. zatie bukak la formspring zaty..
n then ade satu s0alan nie..
dia tanya zatie au..
dia kata.. apa yang zaty akan wat if zaty terpaksa berkahwin dengan pilihan keluarga..
0'0h..
sape la kasi s0alan kecumas macam nie..
kalau kat f0rmspring zaty juz cakap zaty tanak..
but biarla zaty jelas an lebih terperinci kat dalam bl0g nie..
0key. actually memang zaty tanak un berkahwin atas pilihan keluarga..
biarla zaty sendiri yang tentukan siapa yang berhak jadi teman zaty..
cewaahh!
but.. if my m0m n my dad.. paksa..
zaty terpaksa akur..
c0z dia orang an ibu bapa zaty..
but zaty rase.. ibu bapa zaty tak macam tu la..
dia 0rang tade un cakap-cakap pasal nie..
yang dia 0rang cakap..
carilah sese0rang yang dapat membahagiakan dan membimbing zaty ke jalan yang benar..
insyaAllah..
0key.. zaty rase.. jawapan zaty dah cukup jelas..
h0pe.. kepada yang menanya an s0alan tu..
baca enry zaty nie..
n h0pe jawapan zaty cukup memuas an anda...
k.. salam.. ^_^

Wednesday, September 15, 2010

Kembali!!! ^_^

salam..
hell0w mell0w..
ape khabar semua??
hee~
wah!! bile dikira-kira la kan..
dah seminggu zaty tak tulis an..
ish2..
almaklumla.. busy sikit..
sebelum zaty bercakap panjang lebar..
zaty nak cakap satu je kat semua pembaca-pembaca yang disayangi..
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
hehehe..
bile kite neng0k an..
ramai 0rang tulis kat entry dia 0rang pasal hari raya an..
zaty tanak tulis kew kan??
hee~
actually.. zaty nak tulis..
but sabar meyh..
cerita raya zaty panjang..
hee~
s0 sabar-sabar la k..
and tuk sume kawan2 fb zaty..
ramai yg tanya..
bile nak upl0ad gambar raya..
tu un sabar k..
nanti zaty upl0ad gmbr raya dari raya first sampai la raya ke sepuluh..
agagaa..
actually.. zaty nak ucapkan special thankz t0 my little wink wink..
ZAWIN SOFEA HADINI ZULKIFLEE..
kerana memberi kad raya kepada zaty..
actually.. banyak gak la dapat kad raya..
but kad raya si budak kecik nie la yang zaty paling suka..
hahhaa..
tak tau la nape..
ngee~
0key.. sampai sini aje..
nanti zaty cite panjang lebar agy au..
k..
bye..
daa~
salam..

Tuesday, September 7, 2010

OMG!! Ape Yang Aku Dah Buat??


salam..
hell0w mell0w..
wah!! asal tajuk entry zatie kali ini len macam jek ekh..
huhuhuhuhu..
actually.. zatie telah buat satu kesalahan besar..
but sebenarnya dah banyak kali dah..
but dia selama nie tahan jek ngan segala kerenah zatie yang budak-budak ini..
bertapa sabarnya dia ngan zatie..
urmm..
malam tady.. first time dalam ikatan kami selama dua bulan nie..
dia marahkan zatie..
sebabnya adalah kekhilafan diri zatie sendiri..
zatie tak sangka lak yang dia akan cemburu macam tu sekali..
haizz~
i'm so s0rry sayang..
thankz c0z bagi i peluang lagi..
walaupun dah banyak kali y0u bagi peluang kat i..
peluang yang y0u bagi kali ini i akan jaga betul-betul..
i l0ve y0u s00 much sayang!!
please d0n't leave me al0ne..
i need y0u in my life..
i janji ngan y0u..
i takkan ulangi kesalahan i lagi..
i akan jaga hubungan kita macam mane y0u jaga hubungan kita..
and i akan jaga y0u macam mana y0u jaga i..
i l0ve y0u damn s00 much sayang!!
muahx9!!!
salam...

Monday, September 6, 2010

Selamat Hari Raya

hari raya semua bagai nak gila..
bila puasa semua?? haaaaaaa...
lupe lak lirik lagu raya senario nie.. agagagagaa..
aikk.. lupe nak kasi salam..
assalamualaikum warahmatullahhiwabarokatu..
jawab2.. jawab ngan full au.. nanti dpt 30 pahala.. hee~
0key.. raya nak dekat.. agy 2 ary jew.. semua heb0h cakap pasal raya kat faceb00k, myspace n twitter.. termasuklah.. cik zatie.. huhuhuhu.. semangat w00 nak raye..
bile cakap pasal raya.. mesti ibu bapa yang akan p0nik melayan karenah anak-anak mereka..
hehehee..
termasuklah ibu n ayah zatie..
pening dia 0rang melayan kerenah anak-anak dia 0rang..
especially melayan kerenah zatie yang suke akan fesyen2 nie.. huhuhuhu..
baik au.. jujur..
jujurnye la.. zatie ngaku la.. dalam adik-beradik zatie.. zatie rase zatie nie yang menyusahkan..
agaga.. sedar diri au..
sebabnye ialah.. zatie nie gila akan fesyen.. suke ikut trend la ape la..
tu sebb ibu zatie kate cam nie au..
" Aty nie.. pelik2 ibu neng0k pakaian k0 nie.. ish3.."
hahahaa.. nak tergelak zatie dengar..
but memang betul pun 0rang kate pelik..
but.. itulah zatie.. agaagaa..
papep0wn.. semua udah beli..
kasut dah beli, baju dah beli, beg dah beli agy ape agy..
akses0ri baru uda beli.. sume la uda beli..
tinggal nak pakai jek ary raya nie..
wee~
but tahun nie zaty tak berapa ade feel mau raya la..
zatie un tak tau.. but seriously tade feel langsung..
maybe sebab taun nie cuti raya pendek je k0t.. huhuhuuhuhu.. sedih2..
ape b0leyh wat.. kerajaan dah wat cam tu kan..
terima je la.. hee~
papep0wn!! selamat ary raye!!!!!



wah!! gambar ape nie??
actually.. ini adalah salah satu aktiviti yang akan zatie lakukan pada ary raye nie..
hee~
aktiviti mengutip duit raya dari ibu, ayah, opah, tok wan, atok, uncle2 n aunty2 sekalian..
cikgu2, kwn2 ibu zatie n kwn2 ayah zatie..
agagaga..
sape kate umur 16 tahun tak leyh dpat duit raya??
b0leyh meyh.. sebabnye.. kami belom bekerja.. aggaaaa..
s0 sape2 yang mengenali zatie tu..
paham2 je la ekh..
duit raya untuk zatie sila sediakan au.. huhuhuhu


wah!! ini perkara wajib tuk semua yang mengenali zatie..
jemput datang rumah ekh..
agy un.. memang tiap2 tahun ibu zatie akan wat rumah terbuka..
s0 jemput2 la datang..
but zatie sedih gak la.. bila raya je..
tade un kawan2 zatie dtg umah.. :(
sebabnya adalah.. zatie duk dalam kem.. nak mas0k kena tinggal ic.. leceh an..
agagagaagaa..
padan muke k0rang..
tak pat rasa kuih raya yang zatie wat taun nie..
huhuiiii..
ape2 p0wn.. jemput datang rumah..
nie alamat zatie..
no. 6, lorong melati,
persiaran pegawai
76200
kem terendak melaka..


0key!! duit sape nie??
cepat angkat kedua2 belah kaki anda..
hee~
sape datang rumah zatie dapat ini..
agagagagaa.. juz kidding.. hee~
zatie bukannye seperti si zeti uh..
gaben0r bank katekan.. huhuhuhu..
k..


sampai sini je..
SELAMAT HARI RAYA ZATIE UCAPKAN KEPADA SEMUA YANG MENGENALI ZATIE..
MAAF ZAHIR DAN BATIN..
DAA~




Sunday, September 5, 2010

No Limit


salam..
hell0w mell0w.. lamanye tak update bl0g.. hee~
ary nie t0lik zatie nak share satu cerita ngan anda..
zatie nie b0leyh dikatekan peminat setia cerita2 k0rea nie..
huhuhuhu..
nie salah satu cerita yang zatie minat.. NO LIMIT..
her0 dia hands0me meyh!! U-KN0W YUNH0..
hee~
0key.. bawah nie zatie share sin0psis dia ngan anda semua..
but bahasa inggeris la..
pandai-pandai la k0rang bace.. hehehe..
k.. selamat mebaca... ^_^

Bong-gun, a soccer player with great potential, wants to become a member of the national soccer team. As he works towards his goal, he meets Hae-bin, an attractive and independent rookie sports agent who ends up bickering with him all the time. With Seung-woo, an elite attorney, as his arch-enemy, Bong-gun’s journey towards love and success is rough. To make matters more complicated, it turns out that Yeon-lee, Bong-gun’s childhood friend and the soccer team nutritionist, has a secret crush on him.

is already gathering much attention because it stars U-Know, a member of TVXQ (Korean name, Dong Bang Shin Gi), Korea’s top boy band with over 800 thousand official fans. U-Know will play the role of Bong-gun and make his debut as an actor. U-Know says he can relate to Bong-gun’s situation because acting is to him, what soccer is to Bong-gun. He is very enthusiastic about his participation in this show.

Koh Ara, star of and recipient of the PaekSang Arts Awards’ Best New TV Actress Award plays the role of the charming sports agent. Other casts include Lee Sang-Yoon for the evil attorney and Lee Yoon-ji for the soccer team nutritionist.

This autumn, TV viewers will be thoroughly entertained with the excitement and romance featured in No Limit

Cha Bong-gun (Soccer player/U-Know)


He kicked around a soccer ball with all his might since he was a young kid and became a soccer player at a league team with a dismal record. He has a knack for always being at the right scoring position and has a powerful kick. Yet his life away from soccer is full of trouble. Due to his hot temper he is always getting into fights. One day his team is disbanded and his professional career as a soccer player becomes precarious. Then a sports agent named Hae-bin appears in his life. The bitterness he has towards Seung-woo turns for the worse when they both try to win Hae-bin's love.


Kang Hae-bin (Sports agent/actress Koh Ara)


She's the daughter of the president of a chaebol that owns a soccer team in the K-League. She's an avid fan of sports. When her dad disappoints her by having an affair with his secretary, she moves out of the family home as soon as she graduates from college. She finds a job at a sports marketing firm and works as an agent for soccer players. In the male-dominated sports industry, she is scorned and belittled since she's the only female sports agent. While constantly bickering with Cha Bong-gun over little matters, she gradually falls in love with him. She sets a goal of making Bong-gun the most marketable player in soccer.

Jang Seung-woo (Attorney/actor Lee Sang-yoon)


He was admitted to a prestigious university with the highest score among his freshmen class. He later became the youngest person to ever pass the bar exam. He has never lost any competition during his life and has supreme confidence of his abilities. He is admired by everyone and there's one girl he truly loves. That girl is Hae-bin. But Cha Bong-gun, a mediocre soccer player, tries to win Hae-bin's heart. How dare he! He boils with anger when he sees Hae-bin looks at Bong-gun affectionately.

Oh Yeon-lee (Nutritionist for soccer team/actress Lee Yoon-ji)

She is a childhood friend of Bong-gun and they went to the same elementary school as kids. She works as a nutritionist for a soccer team. She has a crush on Bong-gun but doesn't have the courage to confess her feelings to him. She's an lovable liar.

Cast

* Jung Yun Ho as Cha Bong Gun
* Go Ah Ra as Kang Hae Bin
* Lee Sang Yoon as Jang Seung Woo
* Lee Yoon Ji as Oh Yeon Yi

Extended Cast

* Bang Joon Seo as Cha Byul Yi
* Park Soon Chun as Lee Soon Ok (Byul Yi's mother)
* Yoon Yeo Jung as Ae Ja
* Im Chae Moo as Kang Sung Il (Hae Bin's father)
* Lee Il Hwa as Maeng Geum Hee (Hae Bin's stepmother)
* Kim Hye Ok as (Yeon Yi's mother)
* Park Chul Min as Hong Sang Man
* Lee Seung Shin as Han Myung Kil
* Choi Eun Young as Mi Kyung
* Go Soo Hee as Heo Sook Hee
* Jung Joon Ha

Soccer team

* Kim Jae Seung as Lee Dong Ho
* Lee Jae Yoon (이재윤) as Shin Poong Chul
* Choi Min Sung as Jo Byung Ki
* Hong Jong Hyun as Hong Kyung Rae
* Kang Shin Il as Lee Choong Ryul (coach)
* Ricky Lee Neely as Maxim
* Yoon Won Suk (윤원석) as Yong Goo
lagi satu.. lagu ost cerite nie best au..
tajuk dia NA NA NA by MIC PINK
SELAMAT MENGHAYATI..


bessssttt~ ^_^

okey.. sampai sini je..

daa~

salam..

^_^

Friday, September 3, 2010

Hospital

salam..

hell0w mell0w..

wah!! sudah lama ini bl0g menyepi seyh..

w0key n0w zatie dah kembali..

wee~

wah!! rindu bangat seyh mau menulis cerita-cerita dalam bl0g zatie yang tak berapa menarik nie..

hehehe..

0key.. first 0f all.. zatie baru saje keluar dari h0spital..

hehhee..

zatie di tahan di wad selama 3 hari..

sejak hari rabu yang lepas and hari nie baru keluar..

wah!! happy giler.. but sedih gak..

sedihnye kenapa..

c0z rindu ngan akak-akak nurse pelatih yang c0mey-c0mey and baik-baik tu..

rindu la ngan akak.. :(

0key.. zatie akan ceritakan tentang hari-hari zatie di HOSPITAL ANGKATAN TENTERA KEM TERENDAK..


HARI PERTAMA ( 1 SEPTEMBER 2010)


pagi-pagi lagi zatie sudah bangun untuk ikut ibu zatie pegi keje..

c0z kena mas0k awal.. huhuuuhuhu..

tepat jam 8.00.. zatie sampai kat hospital uhh..

mule2 pegi wad mediacal.. iaitu wad ibu zatie..

pegi sane t0k amik darah.. aduisshh.. begitu banyak darah zatie di ambil..

aduyai..

pas amik darah.. straight kena gi tingkat 3 t0k gi ke wad family iaitu wad yang zatie kena mas0k..

zatie dapat bilik nilam.. huhuhuhu.. special seyh.. cam vvip lak dapat bilik.. agagaga..

sampai jek bilik.. straight terlentang.. hee~

almaklum la.. dapat bilik katekan.. leyh wat ape saje.. huhuhuhu..

lebih kurang 15 minit.. sekumpulan nurse2 pelatih mas0k..

dia 0rg nak amik ape ntah.. hehee..

ikut je la ape kehendak dia 0rg.. kelakar gak la neng0k dia 0rg..

almaklumla.. masih baru lagi..

tak lame pastu.. zatie kena buat ecg lak.. benda nie t0k neng0k sama ada kita ada masalh jantung 0r n0t.. hee~

but.. everything is n0rmal..

n then.. tak lame pastu.. kena wat x-ray lak pulak..

but jawapannye masih sama...

everything is 0kay..

dalam beberapa minit uh.. sekumpulan dokt0r2 muda n se0rg d0kt0r pakar mas0k..

d0kt0r pakar tu la yang merawat zatie..

hehehe..

salah se0rg d0kt0r muda tu zatie kenal..

iaitu kawan zatie punya abg.. iaitu d0kt0r ashraf fareeq..

dia nie d0kt0r terlatih dari h0spital cyberjaya...

nurse2 terlatih kate dia c0mel..

wakakaka..

nak tergelak dengar..

huhuhuhu..

after that.. d0kt0r suh zatie wat mri pulak.. k.. fine zatie wat benda alah uh..

petang tu bile buat.. everything is same..

still n0rmal..

d0kt0r un tak tau ape penyakit zatie.. but time neng0k keputusan darah.. dia agak terkej0t c0z keputusan darah zatie mengatakan zatie ada tyr0at.. satu benda lam darah zatie tinggi.. tak tau la apebenda..

kesan tyr0at nie akan buat zatie cepat lupe and cepat marah.. and zatie rase memang betul pun.. huhuhuhu..

pastu d0kt0r kate dia suh zatie wat balik ujian darah.. k fine nanti zatie wat.. hee~

malam kat h0spital memang best.. zatie dilayan seperti vvip jek rase..

hee~ 0rang len duk kat luar.. zatie lak duk kat lam bilik.. memang macam vvip.. huhuhuhu..

zatie un tak tau kenapa dilayan cam tu.. sakit zatie bukannye ter0k manepun.. aduyai..

ke sebab zatie nie anak ketua jururawat kat situ..

hehee.. tak tau la.. but tidur kat sane rase tenang aman n damai jek.. rase nak tidur je lagi kat h0spital.. huhuhuhu..

HARI KEDUA ( 2 SEPTEMBER 2010 )

hari kedua tade benda yang best un.. zatie juz lepak2 cam biase kat h0spital..

memang b0ring giler.. dah la tak pat nak p0ce.. nurse kat situ tak kasi zatie poce..

hehhehe..

and seperti biase.. d0kt0r2 akan dtg enng0k zatie..

cam biase dia 0rang akan rawat zatie.. huhuhuhu..

sedang asyik b0san2 tu.. nasib bek la ade akak2 nie datang bilik zatie..

b0rak2 ngan zatie..

wah!! takkan lupe la kat akak tirah, kak isha, kak nyza, kak kila n kak zarina serta akak2 yg len yang menjaga zatie time zatie sesak nafas malam tu.. wah!! tanpa akak2 sume tak tau ape yang jadi kat zatie.. huhuhuhu..

HARI KETIGA ( 3 SEPTEMBER 2010)

macam biase..

d0kt0r kate zatie leyh kuar au..

yeepiieee!! punyelah mel0mpat c0z dapat keluar..

wah!! rindu giler sama 0pahku!!

hee~

but sedih gak la.. c0z berpisah ngan 3 0rang akak tercinta..

kak nyza, kak tirah n kak isha..

dia 0rg la yang paling baik n sp0rting kat situ au..

sayang la dia 0rang...

h0pe dapt jumpe dia 0rg alek..

rindu ngan dia 0rg..

bef0re balik ingat nak tangkap gambar same2..

but dia 0rg ade praktikal..

s0 dapat salam je.. ;(

s0 sad.. mish akak bertiga s00 much!!

wat keje betul2 tau kat wad yang baru nanti..

hehehe..

.........................................

0key.. sampai sini aje..

nanti zatie cerita2 st0ry yang baru ekh.. huhuhuhu..

TERIMA KASIH DIUCAPKAN KEPADA SEMUA WARGA WAD FAMILY

HOSPITAL ANGKATAN TENTERA KEM TERENDAK MELAKA..

A SPECIAL THANKZ TOO STAFF2 NURSE, SISTER, N ALL STAFF IN WAD FAMILY..

ALSO A BIG THANKZ TO SEMUA NURSE2 PRAKTIKAL DARI KOLEJ ISLAM MELAKA..

SPECIAL LOVE TO KAK ISHA, KAK TYRAH AND KAK NYZA..

THANKZ ALSO TO DR ALI AND SEMUA DOKTOR2 PRAKTIKAL DRI CYBERJAYA, ESPECIALLY ABG ASYRAF AND KAK TIRAH..

THANKZ SGT2 C0Z TELAH MENJAGA ZATIE DENGAN BAIK DAN SEMPURNA..

THANKZ S00 MUCH!!

^_^

SALAM..